esmaspäev, 16. november 2009

Kivi kui kirik, kaanid kui hundid! (neljapäev, 12. nov.)

Startisime hommikul pool kümme New Englandi rahvuspargist plaaniga suunduda 65 km eemal asuvasse Dorrigosse. Plaani tõkestas teeveerde pandud märk, mis viitas Katedraalikivi rahvuspargile. Otseloomulikult ei suutnud me vastu panna kiusatusele minna vaatama, mis see va Katedraalikivi on. Vudisime siis otsekohe matkarajale, kaasas fotokas, kolm liitrit vett, karp küpsiseid ja rännutahe.
Matk päikselises eukalüptimetsas oli päris kurnav, kuid Katedraalikalju mägironimine oli väärt neljatunnist rännakut. Ronides tuli sõna otseses mõttes kivilt kivile hüpata ning suurte mürakate alt, vahelt ja pealt läbi pugeda.
Ronimisraja lõppu pääses aga ainult julgestuskette kasutades ning Kristi veenmiseks viimase rajajupi läbimisele kulus mitu korda rohkem aega kui tegelikuks ronimiseks. Vaade aga oli võimas. Kogu ümbrus oli ca. viiekümne kilomeetri raadiuses nagu peo peal. Samasse mäetippu jõudsid meiega samaaegselt ca. 50 aastane paar, kellega rääkides jõudsime järeldusele, et ebaharilik või eriline on selle mandri mõistes niivõrd tavaline, et erilisus on siin tavalisus. Allatuleku käigus kohtasime üht seninägemata sisalikuliiki, Cunninghami skinki ( Egernia cunninghami ) .All, parklas vestlesime sama abielupaariga veelkord maast (Austraaliamaast siis) ja ilmast.

Dorrigosse jõudmise hetkel (pisut enne kella nelja) hakati infokeskust sulgema ning kuna väsimus oli kõikehõlmav, siis tankisime end hoopis Pilvepiiri kohvikus suurepäraste kaputsiinodega ning otsustasime vihmametsa rada järgmisel päeval külastada.
Ööbimiskohaks sai Never Never puhkeala, kus kohtusime esmakordselt Austraalias ameeriklastega ja kaanidega. Ameeriklased olid nagu ameeriklased ikka, aga kaanid olid oikui aktiivsed, elutsesid vihmamärjas teekõdus ning püüdsid end möödujate külge haakida. Paarikilomeetrise matka jooksul õnnestus meil kahepääle kokku korjata neli-viis erinevas suuruses isendit.
Siinkohal väike videojäljend eelmainitud kuivamaakaanidest:

Achtung! Achtung! Kaanid teel! from Tarmo on Vimeo.